Montag, 4. September 2017

und was nimmt me mit?

Dr Rauch hanged i de Böim und chratzet eim im Hals. Hüt isch es bsunders schlimm. Wüu, sit äre guete Wuche brönnt es in Moyie. Nid im Dorf säuber, nei am änere Ufer vom See. So wyt me gseht und weiss, nume Wald und dä brönnt jetz. Scho meh as 1000 Hektare, i däre churze Zyt. Äs het aber ou Mönsche wo dert läbe, es het Camping Plätz und Feriehüser.



Fahre mir vo üsem Grundstück uf d'Highway, denn geit es links nach Moyie  und Cranbrook (85km) und rächts, nach Creston (25 km). Mir läbe näbenusse, a dr Highway 3, dr einzige Verbindig zwüsche Creston und Cranbrook.
 S'Füür isch jetz wyter ungerwägs gäge Cranbrook zue (20'000 Lüt). Unberächäbar frisst es sich dür de uströchnet Wald und Busch......
Aber vo dr angere Syte, vo Creston här.....isch ou aues zue mit Rauch. Es brönni äbe au i de Staate. Creston isch nume 10 Kilometer vo dr Gränze wäg und dr Rauch chunnt je nach Wind, haut de ou bis zu üs. Hie het es so viu Wald, wenn mes nid säuber gseh het, me cha sich das fasch nid vorsteue.......und wenn das einisch afat brönne.......sie chöme dene Füür eifach nid z'Bode und wenn eis würklich glösche isch, chöme scho wieder drü angeri......über 500'000 Hektare Land isch dä Summer scho verbrönnt und immer no si meh als 150 Füür aktiv.

Mini Nachbarin Dana, het mir jetz gseit, si heigi gäng dr Truck (Pick up) packt mit auem was me so für nes paar Tag bruchti --- sie het füf Hünd! Sie het mit so Evakuierige ihri Erfahrige gmacht. In Kelowna, wo sie bis vor 3ne Jahr gläbt het, het es 2003 e grosse Brand gha. 20'000 Lüt heigi innerhalb vo 30 Minute müesse flüchte! Drum han i mir de vorgno, dass i ou wetti es paar Sache zämetue, wenigschtens so, dass me 2-3 Tag chönnti uscho. I ha afa Wasser i 4l Milchchanne füue (für miner 3 Hünd) und aui Halsbändeli mit Line won i müessti ha. Für d'Chatze es Gheg, und Fuetter für aui. Ou für üs, gnue Wasser, Chleider zum Wächsle, Uswyspapier, Toilettesache und es paar Medikament für e Notfall. Das Zämeträge vo däne Sache het mir guet da. Es git mir chli Sicherheit, denn die Gelasseheit wo d'Kanadier hie zeige, die fäut mir aus Schwizer ächt. Aber je länger i jetze Zyt zum Überlege ha, je meh Sache chöme mir i Sinn, won i  doch o no möchti mitnäh......eigentlich isch eim doch aues lieb u wichtig. Öb so nes Erläbniss viellicht ou öppis guets het? Viellicht wird eim o wieder einisch bewusst, wieviu Sache me het, und wieviu drvo me gar nüme brucht. Me chönnti se wyter gä, zu öpperem wo's würklich nötig het.
Mir hoffe jetz natürlich, dass mir i nes paar Tag wieder chöi uspacke und zum Alltag überga.
Wie giengs de öich i so re Situation? Danke für's Kommentiere :-)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

u blibet gäng wie dr sit.....

  I weiss nid wie dier da drüber dänkit....aber mi het de Spruch vo Hüt am Morge dr ganz Tag beschäftiget. Im Musigwälle Wunschkonzärt het e...